دانلود شبیه سازی راندمان حرارتی کلکتورهای خورشیدی مسطح در شرایط متفاوت آب و هوایی در ایران با متلب

خلاصه:

در این پروژه شبیه سازی به بررسی بهره وری و راندمان حرارتی کلکتورهای خورشیدی مسطح در وضعیت های آب و هوایی مختلف کشور ایران پرداخته شده است. شبیه سازی ها در محیط نرم افزار متلب (MATLAB) انجام شده و گزارشات مربوط به پروژه نیز در قالب یک فایل حدود 52 صفحه ای جمع آوری و ارائه گردیده است. اطلاعات کلی مربوط به این شبیه سازی ها در داخل این محصول گردآوری شده اند.

متلب
قیمت دانلود مقاله
78,000تومان
گزارشکار: دارد (51 صفحه به صورت فایل WORD و PDF که به تشریح کامل پروژه و تشریح خط به خط کدها پرداخته است + فایل یک صفحه ای پرسش و پاسخ در مورد پروژه) شبیه سازی : دارد (8 فایل شبیه سازی در نرم افزار متلب با فرمت .m)
شرح موضوع

راندمان کلکتور خورشیدی

در ابتدا به تعاریف و توضیحات مختصری در مورد این کلکتورها می پردازیم

کلکتور حرارتی خورشیدی، حرارت را بوسیله جذب نور خورشید، جمع آوری می کند. اصطلاح «کلکتور خورشیدی» معمولاً به معنای دستگاهی برای گرمایش آب بوسیله خورشید است، اما ممکن است به معنای تاسیسات تولید توان بزرگ، مانند سینی های هذلولی شکل خورشیدی و برج های خورشیدی یا دستگاه های گرمایش غیر آب، مانند هیترهای خورشیدی، نیز باشد. کلکتورهای حرارتی خورشیدی ممکن است متمرکز کننده یا غیرمتمرکز کننده باشند. در کلکتورهای غیرمتمرکز کننده، مساحت دهانه (یعنی ناحیه ای که تابش خورشیدی را دریافت می کند)، تقریباً برابر با مساحت جاذب (یعنی ناحیه ای که تابش را جذب می کند)، می باشد. یکی از نمونه های معمول چنین سیستمی، یک ورقه فلزی است که به آن رنگ تیره زده شده تا جذب نور خورشید به حداکثر برسد. سپس، انرژی بوسیله سرد کردن آن ورقه با یک سیال عامل، که اغلب آب یا اتیلن گلیکول است و در لوله های متصل به ورقه جریان دارند، جمع آوری می شود. کلکتورهای متمرکز کننده، دهانه بسیار بزرگتری نسبت به ناحیه جاذب دارد. دهانه، معمولاً به شکل آیینه ای است که کانون آن برروی جاذب تنظیم می شود، که در اکثر موارد، لوله های حامل سیال عامل می باشند. بخاطر حرکت خورشید در طی روز، کلکتورهای متمرکز کننده در اغلب موارد نیاز به نوعی سیستم ردیابی خورشید دارند و گاهی به این دلیل به آنها، کلکتورهای «اکتیو» گفته می شود. کلکتورهای غیرمتمرکز کننده، معمولاً در ساختمان های مسکونی، صنعتی و تجاری برای گرمایش فضا استفاده می شوند، درحالی که کلکتورهای متمرکز کننده در نیروگاه های خورشیدی متمرکز، برق را بوسیله گرمایش یک سیال انتقال حرارت برای چرخاندن یک توربین متصل به یک مولد الکتریکی، تولید می کنند.

کلکتور خورشیدی

توضیحات تکمیلی مربوط به انواع این کلکتورها و راندمان آنها در فایل راهنمای داخل محصول، قرار داده شده است. در ادامه، تعدادی از تصاویر مربوط به فایل گزارشکار این پروژه، قرار داده شده است:


نقد و بررسی‌ها

هنوز بررسی‌ای ثبت نشده است.

اولین کسی باشید که دیدگاهی می نویسد “دانلود شبیه سازی راندمان حرارتی کلکتورهای خورشیدی مسطح در شرایط متفاوت آب و هوایی در ایران با متلب”

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

16 + 8 =

آموزش برنامه نویسی

پشتیبانی

ارتباط با ما

  • شماره تماس : 09360147484
  • ایمیل : info@sigmaland.ir

نماد اعتماد الکترونیکی

لوگو طلایی

logo-samandehi
تمامی حقوق مادی و معنوی برای سایت سیگمالند محفوظ است.