دانلود شبیه سازی مقاله اندازه یابی بهینه سیستم ذخیره سازی انرژی با محدودیت قابلیت اطمینان

عنوان فارسی

اندازه یابی بهینه سیستم ذخیره سازی انرژی با محدودیت قابلیت اطمینان در یک ریزشبکه

عنوان انگلیسی

Reliability-Constrained Optimal Sizing of Energy Storage System in a Microgrid

کلمات کلیدی

سیستم ذخیره سازی انرژی؛ برنامه ریزی گسترش؛ ریزشبکه

درسهای مرتبط

انرژی های نو؛ شبکه هوشمند

تعداد صفحات انگلیسی : 7 نشریه : IEEE
سال انتشار : 2012 تعداد رفرنس مقاله : 28
فرمت مقاله انگلیسی : PDF نوع مقاله : ISI
قیمت دانلود مقاله
49,000تومان
دانلود رایگان مقاله انگلیسی
آیا این مقاله برای بیس پایان نامه مناسب است؟ : بله آیا این مقاله برای ارائه کلاسی مناسب است؟ : بله
برنامه ای که در آن مقاله شبیه سازی شده است : این مقاله در محیط متلب پیاده سازی شده است نام مجله مقاله : Power & Energy Society (انجمن انرژی و توان)
ترجمه: ندارد گزارشکار : ندارد شبیه سازی : دارد (4 ام فایل متلب) (در یک فایل ویدئویی یک دقیقه ای نیز به طور مختصر، توضیحاتی در مورد شبیه سازی داده شده و ران شدن فایل ها نشان داده شده است)

این مقاله در محیط متلب به صورت کامل شبیه سازی شده و در صورت خرید و دانلود مقاله شما به راحتی قادر خواهید بود از برنامه مربوطه استفاده نمایید. در صورت بروز هر گونه مشکل در نحوه ی اجرای برنامه سایت سیگمالند به مدت 24 ساعت بعد از خرید محصول، پشتیبانی آن را تا اجرای کامل برعهده دارد.

توضیحات و مشاهده مقاله انگلیسی

شبیه سازی اندازه بهینه ESS با در نظر گرفتن قابلیت اطمینان

کاربرد سیستم های ذخیره انرژی (ESS) در شبکه های برق آینده، اخیراً مورد توجه بهره برداران سیستم قرار گرفته است، زیرا فنآوریهای ذخیره همچنان در حال تکامل هستند و برای بکارگیری در سیستم های قدرت، بیش از پیش از نظر اقتصادی توجیه پذیر می شوند. ESS کاربردهای گسترده ای در بهره برداری از سیستم قدرت مانند بهبود کنترل، رفع نوسانات و مسائل گهگاهی بودن منابع انرژی تجدیدپذیر، دنبال کردن و پیگیری بار، پایداری ولتاژ و فرکانس، مدیریت پیک بار، بهبود کیفیت توان و به تعویق انداختن ارتقا سیستم، فراهم می کند. اما، هزینه سرمایه گذاری زیاد، مدل سازی دقیق و اندازه یابی بهینه ESS برای توجیه امکان پذیری اقتصادی آن و جلوگیری بیشتر یا کم بهره برداری را توجیه کند. یک مدل ESS دقیق و عملی، مدل سازی عملکرد سیستم از هر دو جنبه اقتصادی و امنیتی را بهبود می بخشد. ESS یک مولفه اجتناب ناپذیر از یک ریزشبکه یا میکروگرید می باشد. یک ریزشبکه به صورت یک شبکه قدرت هوشمند مقیاس کوچک تعریف می شود که شامل حداقل یک بار و یک منبع انرژی پراکنده می باشد. ریزشبکه به عنوان یک بار کنترل پذیر از دیدگاه اپراتور سیستم در نظر گرفته می شود، زیرا بار خود را تامین می کند و به نوسانات بلادرنگ قیمت برق پاسخ می دهد. با پیاده سازی ریزشبکه، هزینه تامین انرژی کاهش می یابد، قابلیت اطمینان محلی و کیفیت توان بهبود می یابد و آلودگی های سیستم کاهش می یابد. اندازه یابی بهینه ESS که قرار است در یک ریزشبکه به کوچکی ESS انجام شود، ممکن است مزیت های اقتصادی، انعطاف پذیری مطلوب یا اهداف قابلیت اطمینان از پیش تعریف شده را در ریزشبکه حاصل نکند و ESS بزرگ هزینه های سرمایه گذاری و تعمیر و نگهداری بیشتری برای ریزشبکه تحمیل می کند. بنابراین، لازم است ESS اندازه یابی بهینه شود و در نتیجه کاهش هزینه های اجرایی، بهبود عملکرد ESS را توجیه می کند.

در شکل زیر روش اندازه یابی بهینه ESS نشان داده شده است:

اندازه یابی بهینه ESS

در این پروژه، یک مدل دقیق برای محاسبه اندازه بهینه ESS در یک ریزشبکه پیشنهاد شده است. در این روش، یک مسئله برنامه ریزی توسعه بکار گرفته می شود که در آن هزینه سرمایه گذاری ESS و هزینه بهره برداری از ریزشبکه مدنظر قرار می گیرند. شاخص قابلیت اطمینان سیستم محاسبه شده تا از عملکرد مطمئن ریزشبکه با برآورده کردن ضابطه قابلیت اطمینان، درون مسئله بهینه سازی اطمینان حاصل شود، و در نتیجه ارزیابی قابلیت اطمینان دقیق ریزشبکه انجام گردد. مطالعات عددی آشکار کردند که یک ESS بزرگتر لزوماً مزیت های اقتصادی بیشتری حاصل نمی کند. یک نقطه بهینه برای اندازه ESS وجود دارد به صورتی که اندازه بزرگتر ESS ممکن است هزینه های توسعه بیشتری برای ریزشبکه تحمیل نماید.

این شبیه سازی در محیط نرم افزار متلب انجام شده و در ادامه نیز نتایج خروجی آن نشان داده شده است:

شبیه سازی اندازه بهینه سیستم ذخیره انرژی 1

شبیه سازی اندازه بهینه سیستم ذخیره انرژی 2

شبیه سازی اندازه بهینه سیستم ذخیره انرژی 3

 

نقد و بررسی‌ها

هنوز بررسی‌ای ثبت نشده است.

اولین کسی باشید که دیدگاهی می نویسد “دانلود شبیه سازی مقاله اندازه یابی بهینه سیستم ذخیره سازی انرژی با محدودیت قابلیت اطمینان”

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

18 − ده =

آموزش برنامه نویسی

پشتیبانی

ارتباط با ما

  • شماره تماس : 09360147484
  • ایمیل : info@sigmaland.ir

نماد اعتماد الکترونیکی

لوگو طلایی

logo-samandehi
تمامی حقوق مادی و معنوی برای سایت سیگمالند محفوظ است.