دانلود شبیه سازی مقاله طراحی بازیاب دینامیک ولتاژ برای کاهش افت ولتاژ و جبران هارمونیک

عنوان فارسی

طراحی و آنالیز بازیاب دینامیک ولتاژ (DVR) برای کاهش افت ولتاژ و جبرانسازی هارمونیک

عنوان انگلیسی

Design and analysis of dynamic voltage restorer for deep voltage sag and harmonic compensation

کلمات کلیدی

جبرانسازی؛ مبدل های قدرت DC-DC؛ هارمونیک های تبدیل توان؛ کیفیت عرضه توان؛ بازیابی سیستم قدرت؛ تحلیل حوزه زمانی؛ کنترل ولتاژ

درسهای مرتبط

الکترونیک قدرت

تعداد صفحات انگلیسی : 14 نشریه : IEEE
سال انتشار : 2009 تعداد رفرنس مقاله : 14
فرمت مقاله انگلیسی : PDF نوع مقاله : ISI
قیمت دانلود مقاله
38,000تومان
دانلود رایگان مقاله انگلیسی
آیا این مقاله برای بیس پایان نامه مناسب است؟ : بله آیا این مقاله برای ارائه کلاسی مناسب است؟ : بله (این محصول دارای پاورپوینت 22 اسلایدی برای ارائه کلاسی هست)
برنامه ای که در آن مقاله شبیه سازی شده است : این مقاله در محیط متلب پیاده سازی شده است نام مجله مقاله : IET Generation, Transmission & Distribution (تولید، توزیع و انتقال)
ترجمه: ندارد گزارشکار : دارد (توضیحات شبیه سازی در 16 صفحه به صورت WORD و PDF) شبیه سازی : دارد (فایل های شبیه سازی در سیمولینک متلب با فرمت .mdl)

این مقاله در محیط متلب به صورت کامل شبیه سازی شده و در صورت خرید و دانلود مقاله شما به راحتی قادر خواهید بود از برنامه مربوطه استفاده نمایید. در صورت بروز هر گونه مشکل در نحوه ی اجرای برنامه سایت سیگمالند به مدت 24 ساعت بعد از خرید محصول، پشتیبانی آن را تا اجرای کامل برعهده دارد.

توضیحات و مشاهده مقاله انگلیسی

یک احیا کننده ولتاژ دینامیک (DVR) برای جبرانسازی افت موقت ولتاژ و هارمونیک پیشنهاد شده است. این DVR شامل مبدل های شنت و سری متصل به صورت پشت به پشت از طریق یک مبدل گام افزایشی dc به dc می باشد. وجود مبدل افزایشی dc به dc، به DVR اجازه می دهد تا افت ولتاژ عمیق موقتی را برای مدت طولانی جبرانسازی کند. مبدل سری به طرف منبع یا تامین متصل می شود درحالی که مبدل شنت به طرف بار متصل می شود. با این پیکربندی، نیازی به خازن های dc بزرگ نیست. یک روال طراحی برای مولفه های DVR تحت شرایط افت ولتاژ ارائه شده است. سیستم کنترل DVR پیشنهادی براساس کنترل ولتاژ هیسترزیس است. علاوه بر جبرانسازی افت موقتی ولتاژ، قابل جبرانسازی هارمونیک های ولتاژ بار به این DVR افزوده شده اند تا مزیت های کیفیت توان برای بار با تقریباً اثر ناچیز بر قابلیت جبرانسازی افت موقت را افزایش دهد. DVR پیشنهادی با استفاده از محیط نرم افزار SIMULINK/MATLAB مدل سازی و شبیه سازی شده است. شبیه سازی های حوزه زمانی برای تایید عملکرد DVR با بارهای خطی و غیرخطی، استفاده می شوند.

دیاگرام شماتیکی DVR پیشنهادی در این پروژه به شکل زیر می باشد:

دیاگرام شماتیکی DVR پیشنهادی

این پروژه، یک DVR پیشنهاد کرده است که می تواند افت ولتاژ موقت عمیق و مدت طولانی را جبران کند و بطور همزمان، هارمونیک های حالت پایدار را جبران نماید. این DVR براساس یک اینورتر سری تغذیه شده با یکسوساز شنت از طریق مبدل فزاینده dc به dc، می باشد. روش بکار گیری قابلیت جبرانسازی هارمونیک برای DVR با استفاده از کنترل ولتاژ هیسترزیس پیشنهاد شده است. طراحی اجزاء DVR در این پروژه ارائه می شوند. تاثیر ضریب توان بار و عمق افت موقت ولتاژ بر اندازه خازن dc یکسوساز شنت و سلف و خازن dc مبدل فزاینده dc به dc تحلیل می شود. نشان داده می شود که بارهای دارای ضریب توان بالاتر نیاز به اندازه خازن dc بیشتر برای هر دو دارد؛ یکسوساز شنت و مبدل فزاینده dc به dc. علاوه بر آن، نشان داده می شود که عمق افت موقت ولتاژ افزایش می یابد، اندازه خازن های dc یکسوساز شنت و مبدل فزاینده dc به dc و همچنین اندازه سلف مبدل فزاینده dc به dc باید افزایش یابد. شبیه سازی های حوزه زمانی DVR، تحت شرایط مختلف شامل ولتاژ تامین دچار اعوجاج و افت ولتاژ موقت دچار اعوجاج، عملکرد DVR پیشنهادی را تایید کردند.

این شبیه سازی در محیط نرم افزار متلب (MATLAB) انجام شده و در ادامه نیز تعدادی از نتایج خروجی آن قرار داده شده است:

نقد و بررسی‌ها

هنوز بررسی‌ای ثبت نشده است.

اولین کسی باشید که دیدگاهی می نویسد “دانلود شبیه سازی مقاله طراحی بازیاب دینامیک ولتاژ برای کاهش افت ولتاژ و جبران هارمونیک”

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هشت − سه =

آموزش برنامه نویسی

پشتیبانی

ارتباط با ما

  • شماره تماس : 09360147484
  • ایمیل : info@sigmaland.ir

نماد اعتماد الکترونیکی

لوگو طلایی

logo-samandehi
تمامی حقوق مادی و معنوی برای سایت سیگمالند محفوظ است.