دانلود شبیه سازی مقاله جبرانسازی توان راکتیو برای ادغام توان بادی در شبکه توزیع ضعیف

عنوان فارسی

جبرانسازی دینامیکی توان راکتیو برای ادغام توان بادی در یک شبکه توزیع ضعیف

عنوان انگلیسی

Dynamic Compensation of Reactive Power for Integration of Wind Power in a Weak Distribution Network

کلمات کلیدی

ژنراتورهای القایی؛ شبیه سازی دینامیکی غیرخطی؛ جبرانسازی توان راکتیو؛ STATCOM؛ تنظیم ولتاژ

درسهای مرتبط

انرژی های نو، کنترل توان راکتیو

تعداد صفحات انگلیسی : 6 نشریه : IEEE
سال انتشار : 2009 تعداد رفرنس مقاله : 9
فرمت مقاله انگلیسی : PDF نوع مقاله : ISI
قیمت دانلود مقاله
277,800تومان
دانلود رایگان مقاله انگلیسی
آیا این مقاله برای بیس پایان نامه مناسب است؟ : بله آیا این مقاله برای ارائه کلاسی مناسب است؟ : بله
برنامه ای که در آن مقاله شبیه سازی شده است : این مقاله در محیط متلب پیاده سازی شده است نام مجله مقاله : International Conference on Control, Automation, Communication and Energy Conservation (کنفرانس بین المللی کنترل، اتوماسیون، ارتباطات و حفاظت از انرژی)
ترجمه: ندارد گزارشکار : گزارشکار فارسی دارد شبیه سازی : دارد (سیمولینک متلب)

این مقاله در محیط متلب به صورت کامل شبیه سازی شده و در صورت خرید و دانلود مقاله شما به راحتی قادر خواهید بود از برنامه مربوطه استفاده نمایید. در صورت بروز هر گونه مشکل در نحوه ی اجرای برنامه سایت سیگمالند به مدت 24 ساعت بعد از خرید محصول، پشتیبانی آن را تا اجرای کامل برعهده دارد.

توضیحات و مشاهده مقاله انگلیسی

جبرانسازی توان راکتیو در شبکه ضعیف

در سالهای اخیر، افزایش پیوسته ای در ظرفیت تولید برق بادی نصب شده در سراسر جهان، بوقوع پیوسته است. در حقیقت، ظرفیت تولید برق باد متصل به شبکه، تحت سریع ترین نرخ رشد نسبت به هر نوع تولید برق قرار گرفته است.

رشد تولید برق بادی، احتمالاً بر بهره برداری و برنامه ریزی شبکه های سیستم قدرت موجود تاثیر می گذارد. بخاطر تلفیق توان باد در سیستم های قدرت، مسائل تنظیم ولتاژ و جبرانسازی توان راکتیو، بوجود می آید. توربین های باد، از یک روتور آیرودینامیک، یک سیستم انتقال مکانیکی، یک مولد القایی قفس سنجابی، یک سیستم کنترل، جبرانسازی توان راکتیو محدود و یک ترانسفورماتور افزایشی، تشکیل شده اند. توربین باد متداول حتی در زمان حاضر، معمول ترین نوع توربین باد نصب شده می باشد.

به عنوان یکی از گزینه های تجدیدپذیر نویدبخش، برق بادی، به میزان زیادی انتظار می رود در قسمت قابل توجهی از تولید برق در سیستم های قدرت آینده مشارکت کند و همچنین مسائل جدید کیفیت توان مرتبط با تلفیق با شبکه اصلی بوجود بیاورد که عمدتاً این شامل تنظیم ولتاژ و جبرانسازی توان راکتیو است. بطور کلی، برق بادی، در تنظیم ولتاژ سیستم مشارکت نمی کند. ماشین های القایی پر استفاده ترین نوع به عنوان مولد در تولید برق برپایه باد، می باشند. مولدهای القایی، توان راکتیو را از سیستمی که بدان متصل هستند، می کشند. بنابراین، تلفیق برق باد با شبکه های سیستم قدرت، که بخصوص شبکه توزیع ضعیفی است، یکی از نگرانی های اصلی مهندسان سیستم قدرت است. کنترل ولتاژ و جبرانسازی توان راکتیو در یک شبکه توزیع ضعیف همراه با تلفیق توان باد، موضوع اصلی این پروژه است. این مسئله با شبیه سازی MATLAB/Simulink شبکه توزیع ضعیف و تلفیق توان باد در این شبکه، مورد بررسی قرار می گیرد. بدون جبرانسازی توان راکتیو، تلفیق توان باد در یک شبکه باعث افت شدید ولتاژ در سیستم و قطع (تریپ) در ولتاژ پایین تر (under-voltage tripping) مولدهای برق بادی، می شود. برای جبرانسازی دینامیک توان راکتیو، هنگامی که STATCOM (جبرانساز سنکرون استاتیک) در نقطه اتصال مزرعه باد و شبکه، مورد استفاده قرار می گیرد؛ این سیستم، توان باد تولید شده را جذب می کند و در عین حال سطح ولتاژ آنرا حفظ می نماید.

این پروژه، مطالعه ارزیابی قابلیت جبرانسازی دینامیک توان STATCOM برای تلفیق برق بادی در یک شبکه توزیع ضعیف را ارائه می دهد. قابلیت جبرانسازی دینامیک توان STATCOM نیز در طی خطای سه فاز بیرونی، ارزیابی می شود. این پروژه آشکار می کند که جبرانسازی توان راکتیو بوسیله STATCOM، تلفیق مزرعه باد در یک شبکه توزیع ضعیف را ممکن می سازد. STATCOM از انحراف زیاد ولتاژ شینه جلوگیری می کند که این بخاطر توان راکتیو کشیده شده توسط مولدهای توربین بادی و همچنین بعد از خطا، بازیابی سریع ولتاژ رخ می دهد.

این شبیه سازی با استفاده از نرم افزار متلب (MATLAB) انجام شده و در ادامه نیز تصاویر خروجی شبیه سازی قرار داده شده است:

جبرانسازی دینامیکی توان راکتیو

 

نقد و بررسی‌ها

هنوز بررسی‌ای ثبت نشده است.

اولین کسی باشید که دیدگاهی می نویسد “دانلود شبیه سازی مقاله جبرانسازی توان راکتیو برای ادغام توان بادی در شبکه توزیع ضعیف”

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

یک + دوازده =

آموزش برنامه نویسی

پشتیبانی

ارتباط با ما

  • شماره تماس : 09360147484
  • ایمیل : info@sigmaland.ir

نماد اعتماد الکترونیکی

لوگو طلایی

logo-samandehi
تمامی حقوق مادی و معنوی برای سایت سیگمالند محفوظ است.