دانلود شبیه سازی مقاله آنالیز جبرانساز سنکرون استاتیک سری (SSSC) در مدیریت تراکم و پروفیل ولتاژ

عنوان فارسی

آنالیز جبرانسازهای سنکرون استاتیک سری (SSSC)، در مدیریت تراکم و پروفیل ولتاژ در سیستم قدرت با استفاده از تولباکس PSAT

عنوان انگلیسی

Analysis of Static Synchronous Series Compensators (SSSC), on Congestion Management and Voltage Profile in Power System by PSAT Toolbox

کلمات کلیدی

ادوات فکتس (FACTS)؛ کنترل کننده شارش توان؛ تولباکس MATLAB/PSAT؛ SSSC؛ مبدل منبع ولتاژ

درسهای مرتبط

کنترل توان راکتیو ، کیفیت توان

تعداد صفحات انگلیسی : 8 نشریه : Semantic Scholar
سال انتشار : 2011 تعداد رفرنس مقاله : 11
فرمت مقاله انگلیسی : PDF نوع مقاله : ISI
Semantic-Scholar
قیمت دانلود مقاله
298,800تومان
دانلود رایگان مقاله انگلیسی
آیا این مقاله برای بیس پایان نامه مناسب است؟ : بله آیا این مقاله برای ارائه کلاسی مناسب است؟ : بله
برنامه ای که در آن مقاله شبیه سازی شده است : این مقاله در محیط متلب پیاده سازی شده است نام مجله مقاله : Research Journal of Applied Sciences, Engineering and Technology (مجله پژوهشی فناوری، مهندسی و علوم کاربردی)
ترجمه: ندارد گزارشکار : فایل راهنما دارد شبیه سازی : دارد (متلب)

این مقاله در محیط متلب به صورت کامل شبیه سازی شده و در صورت خرید و دانلود مقاله شما به راحتی قادر خواهید بود از برنامه مربوطه استفاده نمایید. در صورت بروز هر گونه مشکل در نحوه ی اجرای برنامه سایت سیگمالند به مدت 24 ساعت بعد از خرید محصول، پشتیبانی آن را تا اجرای کامل برعهده دارد.

توضیحات و مشاهده مقاله انگلیسی

پخش بار بهینه با SSSC

امروزه انرژی، محیط زیست و تجدید ساختار صنعت برق، باعث شده تا تاخیرهایی در برنامه ریزی برای توسعه تاسیسات تولید و همچنین خطوط انتقال رخ دهد. این مسائل لازم است در مفاهیم و شیوه های سنتی سیستم های قدرت، تغییر یابند. روش های به روز شده ای وجود دارند که می توانند به شرکت های برق در سروکار داشتن با مسائل بالا، کمک کنند. یکی از این فنآوری ها، FACT (سیستم انتقال AC انعطاف پذیر) است که دسته ای از محصولات الکترونیک قدرت می باشد که شامل جبرانساز سنکرون استاتیک (STATCOM)، جبرانساز سری سنکرون استاتیک (SSSC) و کنترلر پخش توان یکپارچه (UPFC) و غیره می باشد. این مولفه ها، کنترلرهای FACTS نامیده می شوند که براساس مبدل می باشند. بهره برداری بهتر از قابلیت های سیستم قدرت موجود با پیدایش کنترلرهای الکترونیک قدرت جدید مانند سیستم انتقال AC انعطاف پذیر (FACTS)، بسیار الزامی شده است. ادوات FACTS مسئول تغییر سریع و موثر پارامترهای سیستم قدرت برای حصول عملکرد بهتر سیستم می باشند. ادوات FACTS، مانند «ترانسفورماتور جابجا کننده فاز» (PST)، جبرانساز شنت یا سری و جدیدترین کنترلرهای الکترونیک قدرت مبتنی بر مبدل، امپدانس مدار، دامنه ولتاژ و زاویه ولتاژ و پخش توان حقیقی و راکتیو را برای عملکرد بهینه سیستم های قدرت، ممکن ساخته اند، توسعه بازارهای انرژی الکتریکی رقابتی را تسهیل می دهند و جدا کردن تولید توان از انتقال و الزام کردن دسترسی آزاد به ادوات انتقال و غیره را تصریح و تسریع کرده اند. اما، برخلاف کاربردهای عملی STATCOM، DUPFC, GUIPFC, GUPFC, PST, SSSC و UPFC در سیستم های قدرت، مقالات بسیار معدودی بر مدل سازی ریاضیاتی این کنترلرهای FACTS برپایه مبدل در تحلیل پخش توان بهینه، تمرکز کرده اند. در مرجع های دیگر، یک مدل UPFC ارائه شده است و این مدل در یک QP ترتیبی، استفاده شده است. در مدل ریاضیاتی مرجع دیگر برای TCSC، IPC و UPFC برقرار شده اند و مسئله OPF با این کنترلرهای FACTS بوسیله روش نیوتن حل شده است. مدل سازی STATCOM و SSSC در OPF تاکنون گزارش نشده است. در این پروژه، مدل ریاضیاتی عمومی برای کنترلر FACTS مبتنی بر مبدل، مانند SSSC مناسب برای مطالعه پخش توان بهینه، توصیف می شوند. روش های حل مختلفی برای OPF وجود دارند که شامل روش های نقطه داخلی، می باشند. در این پروژه، مسئله پخش توان بهینه با SSSC بوسیله روش نیوتون، حل می شود.

در سیستم انتقال قدرت، حفظ دامنه ولتاژ، زاویه فاز و امپدانس خط، لازم و مطلوب است. بنابراین، برای کنترل توان از یک طرف به طرف دیگر، این مفهوم کنترل پخش توان و تزریق ولتاژ بکار گرفته می شود. مدل سازی سیستم و بررسی نتایج، این را نشان داد که SSSC هنگام سازمان دهی و حفظ سیستم قدرت، بسیار مفید است. نتیجه گیری های زیر را می توان انجام داد:

  • کنترل پخش توان حاصل می شود و ازدحام کمتر می شود.
  • پایداری گذرا بهبود می یابد.
  • دستیابی سریعتر به حالت پایدار.
  • بهبود پروفایل ولتاژ.

این شبیه سازی با استفاده از نرم افزار متلب (MATLAB) انجام شده و در ادامه نیز تعدادی از تصاویر مربوط به خروجی های شبیه سازی قرار داده شده است:

مدیریت تراکم و پروفیل ولتاژ

جبرانسازهای سنکرون استاتیک سری (SSSC)

تولباکس PSAT

نقد و بررسی‌ها

هنوز بررسی‌ای ثبت نشده است.

اولین کسی باشید که دیدگاهی می نویسد “دانلود شبیه سازی مقاله آنالیز جبرانساز سنکرون استاتیک سری (SSSC) در مدیریت تراکم و پروفیل ولتاژ”

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

3 + 5 =

آموزش برنامه نویسی

پشتیبانی

ارتباط با ما

  • شماره تماس : 09360147484
  • ایمیل : info@sigmaland.ir

نماد اعتماد الکترونیکی

لوگو طلایی

logo-samandehi
تمامی حقوق مادی و معنوی برای سایت سیگمالند محفوظ است.