دانلود شبیه سازی مقاله به حداقل رسانی هارمونیک ها در سیستم توزیع 13 باسه IEEE

عنوان فارسی

برآورد و به حداقل رسانی هارمونیک ها در سیستم توزیع 13 باسه IEEE

عنوان انگلیسی

Estimation and Minimization of Harmonics in IEEE 13 Bus Distribution System

کلمات کلیدی

کیفیت توان؛ هارمونیک؛ ولتاژ غیراستاندارد؛ سیستم توزیع

درسهای مرتبط

کیفیت توان

تعداد صفحات انگلیسی : 6 نشریه : IJERT
سال انتشار : 2012 تعداد رفرنس مقاله : 15
فرمت مقاله انگلیسی : PDF نوع مقاله : ISI
IJERT
قیمت دانلود مقاله
53,000تومان
دانلود رایگان مقاله انگلیسی
آیا این مقاله برای بیس پایان نامه مناسب است؟ : بله آیا این مقاله برای ارائه کلاسی مناسب است؟ : بله (این محصول دارای پاورپوینت 20 اسلایدی برای ارائه کلاسی هست)
برنامه ای که در آن مقاله شبیه سازی شده است : این مقاله در محیط متلب پیاده سازی شده است نام مجله مقاله : International Journal of Engineering Research & Technology (مجله بین المللی تحقیقات مهندسی و تکنولوژی)
ترجمه: دارد (ترجمه 12 صفحه ای در قالب ورد و پی دی اف) گزارشکار : دارد (گزارشکار 11 صفحه در قالب WORD و PDF که به توضیحات مربوط به شبیه سازی پرداخته است) شبیه سازی : دارد (2 فایل شبیه سازی در سیمولینک متلب با فرمت .mdl)

این مقاله در محیط متلب به صورت کامل شبیه سازی شده و در صورت خرید و دانلود مقاله شما به راحتی قادر خواهید بود از برنامه مربوطه استفاده نمایید. در صورت بروز هر گونه مشکل در نحوه ی اجرای برنامه سایت سیگمالند به مدت 24 ساعت بعد از خرید محصول، پشتیبانی آن را تا اجرای کامل برعهده دارد.

توضیحات و مشاهده مقاله انگلیسی

پروژه متلب هارمونیک ها در شبکه توزیع

امروزه، سیستم توزیع قدرت، قسمتی از یک سیستم برق، بین منبع یا منابع تغذیه بزرگ و کنتور مصرف کننده، می باشد. امروزه، یکی از مهمترین مسائل کیفیت توان، بیشبود/کمبود ولتاژ است. دامنه بیشبود/کمبود ولتاژ، از نیم سیکل تا یک دقیقه در تغییر است. کمبود ولتاژ، یکی از شایع ترین مسائل کیفیت توان است. برای یک ولتاژ صنعتی، کمبودها بیشتر باعث بوجود آمدن مسائل کیفیت توان برای تجهیزات کاربر نهایی می شوند. جریان های هارمونیکی باعث تلفات خط و تلفات سرگردان بیشتر در ترانسفورماتورها می شوند. خطای کنتور (وات ساعت سنج) در اغلب موارد باعث نگرانی می گردد. در فرکانس های هارمونیک، کنتور ممکن است براساس هارمونیک های موجود و پاسخ کنتور به این هارمونیک ها، مقادیر کم یا زیاد ثبت کند. مشکلات بوجود آمده بوسیله جریان های هارمونیک عبارتند از اضافه بار برروی خطوط خنثی، گرم شدن بیش از حد ترانسفورماتور، قطع و وصل مکرر و اذیت کننده بریکرها، فشار بیش از حد بر خازن های تصحیح ضریب توان و اثرات پوستی. معمولاً تحلیل هایی برای پیش بینی سطوح اعوجاج برای افزودن یک بار تولید کننده هارمونیک جدید یا بانک خازنی، انجام می شود. روال کلی این است که ابتدا مدلی توسعه یابد که بتواند بطور دقیق پاسخ هارمونیک سیستم را شبیه سازی کند و سپس به مدل موارد اضافه جدید بیافزاید.

مسائل کیفیت توان بخاطر ولتاژ، جریان یا فرکانس غیراستاندارد بوجود می آید که این باعث خرابی تجهیزات کاربر می شود. بنابراین، هدف این پروژه، شناسایی نگرانی های غالب در این زمینه می باشد و بنابراین معیارهایی که می توانند کیفیت توان را بهبود دهند، توصیه می شوند. تحلیل هارمونیک سیستم توزیع، برای مطالعه رفتار تجهیزات متصل در محیط سیستم غیرسینوسی برای طراحی و مکانیابی بهینه فیلترها، بسیار مهم است. در این پروژه، یک سیستم توزیع 13 باسه IEEE برای تحلیل هارمونیک ها مدنظر قرار می گیرد. تحلیل هارمونیکی سیستم، طیف هارمونیکی و THD جریان ها و ولتاژها را در شینه های مختلف حاصل می کند. حذف هارمونیک ها، با شبیه سازی با استفاده از فیلترهای تک پورت راکتانسی تک تنظیمی، دو تنظیمی انجام می شود. تحلیل مقایسه ای عملکرد فیلتر نیز ارائه می شود. مطالعه شبیه سازی نشان می دهد که بهترین عملکرد فیلتر هنگامی حاصل می شود که فیلتر در نزدیک شین های بار غیرخطی قرار داده شود. مدل سیستم توزیع با استفاده از نرم افزار MATLAB/SIMULINK با درایوهای سرعت استاتیک و قابل تنظیم به عنوان بار، شبیه سازی شده است.

این شبیه سازی در محیط نرم افزار متلب (MATLAB) انجام شده و در ادامه نیز تصاویر مربوط به محیط شبیه سازی و خروجی های آن، قرار داده شده است:

در این پروژه، روشی جهت جایابی انواع مختلف فیلتر در سیستم توزیع 13 باس IEEE جهت تخمین و کمینه سازی هارمونیک ها، ارائه می شود. دو نوع فیلتر (فیلتر تک تنظیم و فیلتر دو تنظیم) مدل سازی شده اند. THD، قبل و بعد از اتصال فیلتر، محاسبه می شود.

نقد و بررسی‌ها

هنوز بررسی‌ای ثبت نشده است.

اولین کسی باشید که دیدگاهی می نویسد “دانلود شبیه سازی مقاله به حداقل رسانی هارمونیک ها در سیستم توزیع 13 باسه IEEE”

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پانزده − چهارده =

آموزش برنامه نویسی

پشتیبانی

ارتباط با ما

  • شماره تماس : 09360147484
  • ایمیل : info@sigmaland.ir

نماد اعتماد الکترونیکی

لوگو طلایی

logo-samandehi
تمامی حقوق مادی و معنوی برای سایت سیگمالند محفوظ است.