دانلود شبیه سازی مقاله رفتار دینامیکی ردیاب مولد فتوولتائیکی تحت تغییرات دما و تابش

عنوان فارسی

رفتار دینامیکی ردیابی کننده مولد فتوولتائیکی (PV) تحت تغییرات دما و تابش

عنوان انگلیسی

Dynamic behaviour of PV generator trackers under irradiation and temperature changes

کلمات کلیدی

ردیابی نقطه توان ماکزیمم؛ مولد فتوولتائیکی؛ مبدل های DC – DC؛ مبدل باک – بوست؛ میکروکنترلر؛ انرژی تجدیدپذیر

درسهای مرتبط

انرژی های نو

تعداد صفحات انگلیسی : 12 نشریه : ELSEVIER
سال انتشار : 2011 تعداد رفرنس مقاله : 23
فرمت مقاله انگلیسی : PDF نوع مقاله : ISI
الزویر
قیمت دانلود مقاله
84,000تومان
دانلود رایگان مقاله انگلیسی
آیا این مقاله برای بیس پایان نامه مناسب است؟ : بله آیا این مقاله برای ارائه کلاسی مناسب است؟ : بله
برنامه ای که در آن مقاله شبیه سازی شده است : این مقاله در محیط متلب پیاده سازی شده است نام مجله مقاله : Solar Energy (انرژی خورشیدی)
ترجمه: ندارد گزارشکار : دارد (تصاویر مربوط به شبیه سازی و خروجی های آن ارائه شده است) شبیه سازی : دارد (فایل های شبیه سازی در سیمولینک متلب با فرمت .mdl)

این مقاله در محیط متلب به صورت کامل شبیه سازی شده و در صورت خرید و دانلود مقاله شما به راحتی قادر خواهید بود از برنامه مربوطه استفاده نمایید. در صورت بروز هر گونه مشکل در نحوه ی اجرای برنامه سایت سیگمالند به مدت 24 ساعت بعد از خرید محصول، پشتیبانی آن را تا اجرای کامل برعهده دارد.

توضیحات و مشاهده مقاله انگلیسی

رفتار دینامیکی ردیابی کننده PV

ردیاب های نقطه توان بیشینه (MPPT ها)، نقشی تعیین کننده در استخراج توان از مولدهای فتوولتائیک (PV) دارند، زیرا باید حداکثر خروجی توان (MPP) را حاصل کنند، صرفنظر از اینکه تغییرات پیوسته در دما و شرایط تابش بوجود بیاید. بنابراین، جایگاه بالاتری در بازده سیستم PV جهانی، کسب می کنند. این ردیاب ها بوسیله الگوریتم های MPPT، هدایت می شوند و تعداد زیادی از این الگوریتم های MPPT در مقالات، پیشنهاد شده است. دو مورد از معمول ترین الگوریتم های پیاده سازی شده برای بهینه سازی توان، الگوریتم های «آشفتگی بیانداز و مشاهده کن» (P&O) و «افزایش کندوکتانس» (IncCond) ، که سادگی زیادی در پیاده سازی درون مدارهای برنامه پذیر الکترونیک حاصل می کنند، می باشند. با رویکردی مبتنی بر پارامترهای واقع بینانه، مانند رویکرد دیده شده هنگامی که مولد در نصب واقعی فتوولتائیک تلفیق می شود، این دو روش MPPT به صورت دینامیک با استفاده از رویه های آزمون توسعه یافته با متلب/سیمولینک، مقایسه می شوند. این مطالعه نتیجه گیری کرد که هر دو الگوریتم برای قرار گیری PV در عرض شرایط بیرونی غیرمطلوب اما، واقع بینانه، قابل استفاده می باشند.

این ردیاب حداکثر نقطه توان، باید با بالاترین بازده الکتریکی، بار خود را به حداکثر توان حاصله از یک مولد فتوولتائیک (PVG)، مطابقت دهد. دو روش ردیابی معمول «آشفتگی بیانداز و مشاهده کن» و «کندوکتانس صعودی» در حال حاضر در سیستم ها استفاده می شوند. در مقالات، در حال حاضر، انجام مقایسه های بین این دو روش براساس تحلیل پیچیدگی و هزینه پیاده سازی الگوریتم های مرتبط، مشاهده می شود. در این پروژه، این مقایسه براساس عملکرد این دو روز، مانند پاسخ زمانی، بازده و پیچیدگی الگوریتم می باشند. این مقایسه تحت تغییرات سطوح نورتابی و دما تحت شرایط واقع بینانه، انجام شده است. تحلیل ها با پارامترهای در حال حاضر ملاحظه شده در مقالات، همراه با یک مجموعه اصلی از پارامترهای انتخاب شده برای نزدیکتر شدن به واقعیت سیستم های فتوولتائیک، در نظر گرفته شده اند. این دو روش معمول بوسیله یک مدل اصلی تحت محیط متلب/سیمولینک، پیاده سازی شدند. الگوریتم های متناظر، شامل ردیابی همزمان نقطه توان بیشینه، که روش های پایه را بهبود می بخشند، می باشد. ما بازده الگوریتم ها را مورد ملاحظه قرار دادیم تا، با بارهای استاتیک و دینامیک، برای تغییرات گسسته و پیوسته سطوح تابش و دما و با تغییرات اتفاقی این پارامترها، به نقطه توان بیشینه برسیم. سیستم بدون MPPT نیز مورد ملاحظه قرار می گیرد. شبیه سازی نشان می دهد که هر دوی MPPT نوع p&O و IncCond، به نقطه حداکثر توان مدنظر دست می یابند که این موضوع در حالتی که هیچ ردیابی نباشد، صدق نمی کند. با استفاده از این ردیاب ها، این سیستم یک پاسخ رضایت بخش تحت تغییرات سریع شرایط جوی دارد، اما روش و پایداری MPPT مثل دو الگوریتم، حاصل نشد. IncCon MPPT، بازده بهتری برای تغییرات سریع و پایداری بهتری دارد هنگامی که MPP حاصل شود اما نسبت به نوع P&O، پیچیده تر است. با این حال، علیرغم پیچیدگی ها، این الگوریتم ها را می توان به آسانی با استفاده از یک میکروکنترلر یا یک FPGA به عنوان مدار محرک برای مبدل ها، پیاده سازی کرد، بخصوص اگر با سیستم های آنالوگ کلاسیک، مقایسه شود. در آخر، این پروژه، برای قرار گیری PV در معرض شرایط بیرونی غیرمطلوب اما واقع بینانه، مقایسه جامع این دو الگوریتم معمول برای کسانی که می خواهند عملکرد هر دو مدل را ارزیابی کنند، به ارمغان می آورد. هر دو الگوریتم را می توان به آسانی، پیاده سازی و ارزیابی نمود.

این شبیه سازی با استفاده از نرم افزار متلب (MATLAB) انجام شده و در ادامه نیز تعدادی از نتارج خروجی مربوط به شبیه سازی قرار داده شده است:

مولد فتوولتائیکی (PV)

مبدل باک – بوست

رفتار دینامیکی ردیابی کننده مولد فتوولتائیکی

ردیابی نقطه توان ماکزیمم

 

نقد و بررسی‌ها

هنوز بررسی‌ای ثبت نشده است.

اولین کسی باشید که دیدگاهی می نویسد “دانلود شبیه سازی مقاله رفتار دینامیکی ردیاب مولد فتوولتائیکی تحت تغییرات دما و تابش”

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پنج + 8 =

آموزش برنامه نویسی

پشتیبانی

ارتباط با ما

  • شماره تماس : 09360147484
  • ایمیل : info@sigmaland.ir

نماد اعتماد الکترونیکی

لوگو طلایی

logo-samandehi
تمامی حقوق مادی و معنوی برای سایت سیگمالند محفوظ است.