دانلود شبیه سازی مقاله بهبود سطح ولتاژ سیستم قدرت با استفاده از SVC

عنوان فارسی

بهبود سطح ولتاژ سیستم قدرت با استفاده از SVC با کنترل کننده POD

عنوان انگلیسی

Voltage Level Improvement of Power System By Using SVC With POD Controller

کلمات کلیدی

جبرانساز VAR استاتیک (SVC)؛ TSR؛ TCR؛ AVR؛ تنظیم ولتاژ؛ سیمولینک متلب؛ کنترل کننده P.L.L و P.O.D

درسهای مرتبط

ادوات فکتس

تعداد صفحات انگلیسی : 7 نشریه : Semantic Scholar
سال انتشار : 2012 تعداد رفرنس مقاله : 6
فرمت مقاله انگلیسی : PDF نوع مقاله : ISI
Semantic-Scholar
قیمت دانلود مقاله
42,000تومان
دانلود رایگان مقاله انگلیسی
آیا این مقاله برای بیس پایان نامه مناسب است؟ : بله آیا این مقاله برای ارائه کلاسی مناسب است؟ : بله
برنامه ای که در آن مقاله شبیه سازی شده است : این مقاله در محیط متلب پیاده سازی شده است نام مجله مقاله : International Journal of Advanced Technology & Engineering Research (IJATER) (مجله بین المللی تحقیقات مهندسی و فناوری پیشرفته)
ترجمه: دارد (ترجمه 7 صفحه ای در قالب ورد و پی دی اف) گزارشکار : دارد (17 صفحه به صورت فایل ورد) شبیه سازی : دارد (4 فایل شبیه سازی در سیمولینک متلب با فرمت .mdl)

این مقاله در محیط متلب به صورت کامل شبیه سازی شده و در صورت خرید و دانلود مقاله شما به راحتی قادر خواهید بود از برنامه مربوطه استفاده نمایید. در صورت بروز هر گونه مشکل در نحوه ی اجرای برنامه سایت سیگمالند به مدت 24 ساعت بعد از خرید محصول، پشتیبانی آن را تا اجرای کامل برعهده دارد.

توضیحات و مشاهده مقاله انگلیسی

بهبود ولتاژ سیستم قدرت

بهبود پایداری سیستم قدرت برای یک سیستم مقیاس بزرگ بسیار حایز اهمیت می باشد. سیستم انتقال قدرت AC دارای محدوده های مختلفی می باشد که به عنوان محدودیت های استاتیک و محدودیت های دینامیکی طبقه بندی شده اند. به طور مرسوم، برای تقویت انواع مشابه سیستم‌های افزاینده ی پایداری از خازن های موازی و سری با کلیدزنی مکانیکی یا ثابت، راکتورها و ژنراتورهای همزمان استفاده شده است. به دلایل مختلف، دستیابی مؤثر به عملکرد مطلوب مقدور نبود. جبرانساز استاتیک VAR (یعنی SVC) یک وسیله الکتریکی برای برای جبرانسازی توان راکتیو با عملکرد سریع در شبکه های انتقال ولتاژ بالا می باشد، این وسیله می تواند به بهبود پروفایل ولتاژ در حالت گذرا کمک کند و بنابراین می تواند سبب بهبود در کیفیت و عملکرد خدمات الکتریکی گردد. یک SVC را می توان با استفاده از کنترل کننده های مختلفی کنترل نمود که به طور صحیح طراحی شده و می توانند پایداری ولتاژ سیستم قدرت مقیاس بزرگ را بهبود بخشند. همچنین نویسندگان کنترل کننده P.I را طراحی کرده اند و اکنون کنترل کننده کارآمدتر P.O.D برای SVC طراحی شده است تا Vqref را به صورت خارجی تزریق کند. ماهیت پویای SVC در استفاده از ادوات تریستور (به عنوان مثالGTO ، IGCT) نهفته است. بنابراین، این پروژه برای بهبود عملکرد سیستم قدرت چند ماشینی، SVC مبتنی بر تریستور را با کنترل کننده های POD ارائه کرده است.

سطح ولتاژ توالی مثبت حقیقی در یک مدل سیستم قدرت SVC در شرایط مختلف خطا، بواسطه یا بدون کنترل کننده POD بهبود یافته است. اگرچه نویسندگان یک کنترل کننده دیگر (P.I) را برای SVC طراحی کرده اند، اما POD نیز یک کنترل کننده بسیار کارآمد برای SVC محسوب می شود. از نتایج فوق در می یابیم، کنترل کننده پیشنهادیPOD به این دلیل که می تواند زمان پایداری ولتاژ را کوتاه تر کند و نوسان دستگاه را در کمترین زمان ممکن از بین ببرد، می تواند یک کنترل کننده SVC بسیار مناسب باشد. در عوض، اگر از کنترل کننده POD استفاده شده باشد، آنگاه تنها نرخ پایین SVC برای تثبیت سیستم قدرت قوی در کمترین زمان ممکن هم در دو حالت پایدار و هم در شرایط پویا کافی خواهد بود. سایر ادواتFACTS یعنی کنترل کننده های SSSC ،STATCOM ، UPFC را می توان با استفاده از کنترل کننده POD برای بهبود پایداری حالت گذرا و پایدار سیستم قدرت طراحی نمود.

این شبیه سازی در محیط سیمولینک متلب (MATLAB) انجام شده و در ادامه نیز تصاویر مربوط به شبیه سازی و خروجی های آن قرار داده شده است:

نقد و بررسی‌ها

هنوز بررسی‌ای ثبت نشده است.

اولین کسی باشید که دیدگاهی می نویسد “دانلود شبیه سازی مقاله بهبود سطح ولتاژ سیستم قدرت با استفاده از SVC”

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

1 × دو =

آموزش برنامه نویسی

پشتیبانی

ارتباط با ما

  • شماره تماس : 09360147484
  • ایمیل : info@sigmaland.ir

نماد اعتماد الکترونیکی

لوگو طلایی

logo-samandehi
تمامی حقوق مادی و معنوی برای سایت سیگمالند محفوظ است.