دانلود شبیه سازی نیروگاه انرژی جزر و مد و امواج دریا در نرم افزار متلب

خلاصه:

در این پروژه، ایده جدیدی برای شبیه سازی نیروگاه جزر و مد دریایی در محیط نرم افزار متلب پیشنهاد شده است. یک ژنراتور سنکرون به همراه یک سیستم تحریک مبتنی بر IEEE مدلسازی شده است. حرکت روتور به دو صورت شبیه سازی شده: اول، یک تابع تصادفی به عنوان موج دریا و دوم به صورت یک تابع مثلثی به عنوان جزر و مد که به قسمت مکانیکی ژنراتور اعمال می گردد. خروجی مولد به یک بار 6250 kVA متصل شده که دارای یک حفاظت سه فاز نیز می باشد. خروجی های شبیه سازی نیز شامل ولتاژ خروجی، توان خروجی، سرعت ژنراتور، زاویه بار و جریان تحریک می باشند.

متلب
قیمت دانلود مقاله
18,000تومان
گزارشکار: ندارد شبیه سازی : دارد (سیمولینک متلب)
شرح موضوع

انرژی جزر و مد

تنش آلودگی زیست محیطی بخاطر استفاده از سوخت فسیلی باعث افزایش توجه به توسعه انواع مختلف انرژی پاک و تجدیدپذیر برای تامین برق، شامل شکل های تولید برق بادی، برقآبی، فتوولتائیک، بیومس، حرارتی خورشیدی، ژئوترمال (زمین گرمایی) و دریایی شده است. انرژی تجدیدپذیر اقیانوس، یک منبع بینهایت است. طبق یک برآورد انجام شده، تبدیل کمتر از 0.1% از انرژی تجدیدپذیر اقیانوس به برق، بیش از 5 برابر تقاضای انرژی فعلی جهان را برآورده می کند. از جمله انرژی های تجدیدپذیر شناخته شده اقیانوس، موج ها و جذر و مد، دو نوع متمایز منابع می باشند که به عنوان منابع انرژی قابل استفاده با پتانسیل تولید برق در آینده در نظر گرفته می شوند. در حال حاضر، چهار سیستم قدرت جذر و مدی مختلف وجود دارند، که عبارتند از تولید برق جذرومدی بوسیله آب بندها، تولید جریان جذر و مدی، توان دینامیک جذر و مدی (DTP) و تالاب های جذر و مدی. تولید برق آب بندی، انرژی جذر و مد را با استفاده از اصول کار مشابه با تولید برق آبی، به برق تبدیل می کند. تولید برق جذر و مدی نسبت به شکل های سیار دیگر منابع تولید توان تجدید پذیر بسیار مفیدتر است زیرا پیش بینی پذیری آن در افق زمانی طولانی، تقریباً کامل است. بنابراین، بکار گیری برق جذر و مدی در یک سیستم شبکه برق، نسبت به شکل های دیگر تولید توان تجدیدپذیر، که نسبتاً غیرقابل پیش بینی هستند، چالش برانگیز می باشند. در سال های اخیر، مطالعات و پروژه های زیادی به بررسی امکان پذیری و توجیه پذیری توسعه برق جذر و مد به عنوان یک منبع برق تجدیدپذیر پرداخته اند.

این پروژه نیز به بررسی نیروگاه های انرژی جزر و مد دریایی پرداخته و شبیه سازی آن در محیط نرم افزار متلب انجام شده است. بخشی از خروجی های شبیه سازی را می توانید در شکل زیر مشاهده نمایید:

شبیه سازی انرژی جزر و مد دریایی


نقد و بررسی‌ها

هنوز بررسی‌ای ثبت نشده است.

اولین کسی باشید که دیدگاهی می نویسد “دانلود شبیه سازی نیروگاه انرژی جزر و مد و امواج دریا در نرم افزار متلب”

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پنج × 3 =

آموزش برنامه نویسی

پشتیبانی

ارتباط با ما

  • شماره تماس : 09360147484
  • ایمیل : info@sigmaland.ir

نماد اعتماد الکترونیکی

لوگو طلایی

logo-samandehi
تمامی حقوق مادی و معنوی برای سایت سیگمالند محفوظ است.