دانلود شبیه سازی مقاله پیاده سازی مبدل AC به DC با تریستور در ATP

عنوان فارسی

پیاده سازی مبدل AC به DC با استفاده از تریستور در ATP

عنوان انگلیسی

Implementation of AC to DC converter Using Thyristor in ATP

کلمات کلیدی

مبدل AC به DC؛ ATP؛ کنترل فاز؛ یکسوساز؛ تریستور

درسهای مرتبط

الکترونیک قدرت

تعداد صفحات انگلیسی : 6 نشریه : Semantic Scholar
سال انتشار : 2012 تعداد رفرنس مقاله : 7
فرمت مقاله انگلیسی : PDF نوع مقاله : ISI
Semantic-Scholar
قیمت دانلود مقاله
243,800تومان
دانلود رایگان مقاله انگلیسی
آیا این مقاله برای بیس پایان نامه مناسب است؟ : بله آیا این مقاله برای ارائه کلاسی مناسب است؟ : بله
برنامه ای که در آن مقاله شبیه سازی شده است : این مقاله در محیط متلب پیاده سازی شده است نام مجله مقاله : IOSR Journal of Engineering (IOSRJEN) (مجله مهندسی)
ترجمه: ندارد گزارشکار : دارد شبیه سازی : دارد (سیمولینک متلب)

این مقاله در محیط متلب به صورت کامل شبیه سازی شده و در صورت خرید و دانلود مقاله شما به راحتی قادر خواهید بود از برنامه مربوطه استفاده نمایید. در صورت بروز هر گونه مشکل در نحوه ی اجرای برنامه سایت سیگمالند به مدت 24 ساعت بعد از خرید محصول، پشتیبانی آن را تا اجرای کامل برعهده دارد.

توضیحات و مشاهده مقاله انگلیسی

مبدل AC به DC

سوئیچ های نیمه هادی الکترونیک عصر کنونی با افزایش قابلیت توان، کاهش هزینه، و افزایش کنترل پذیری منجر به این شده اند که مبدل های قدرت به راه حلی مقرون به صرفه برای بسیاری از سیستم های تبدیل توان تبدیل بشوند. برای درک کارایی این مبدل های قدرت، ضروری است که قابلیت ولتاژ- جریان سوئیچ های الکترونیک قدرت فعلی را درک بکنیم. سوئیچ های نیمه هادی الکترونیک قدرت با توجه به درجه کنترل پذیری به دو گروه تقسیم می شوند :

  • دیودهای غیرقابل کنترل
  • تریستورهای قابل کنترل

دیودهای سیلیکونی به صورت گسترده برای تبدیل توان AC به توان DC بکار می روند. دیودها در حالت بایاس فوروارد شروع به رسانش می کنند. ضمناً ولتاژ خروجی DC هم توسط آن ها تولید می شود ، هرچند این ولتاژ غیرقابل کنترل است. با استفاده از دیود بجای تریستور، می توان ولتاژ خروجی را در سطح مطلوبی کنترل نمود. یک تریستور به پالس تریگرکننده (فعال سازی) در گیت ، در حالت بایاس فوروارد نیاز دارد تا جریان را انتقال بدهد. با کنترل زاویه تریگر کردن (آتش) ، می توان ولتاژ DC خروجی را به شکل موثری کنترل کرد. یک مبدل پُل AC به DC تک فاز موج کامل و کنترل شده ، یکسوساز مبتنی بر تریستور در این پروژه معرفی شده است. رفتار یکسوساز با اعمال انواع مختلفی از بارها مورد بررسی قرار گرفته است. به منظور بدست آوردن شکل موج های جریان و ولتاژ ، برنامه ای با عنوان ATP (برنامه حالت های گذرای متناوب) مورد استفاده قرار گرفته است. ATP پُرکاربردترین برنامه تحلیل حالت گذرای جهان است و برای کاربرانی که مجوزش را خریداری بکنند به صورت رایگان در دسترس است. در این پروژه، برای تریستور کنترل شده با فاز نشان داده شده است که مقدار میانگین ولتاژ DC خروجی قابل کنترل است.مقدار آن تابعی از زاویه فعالسازی است.

در ATP، یکسوکننده پل کنترل شده با موج کامل و تک فاز پیاده سازی شده است. این یکسوکننده شامل تریستور است. ما متوجه شدیم که مقدار میانگین ولتاژ خروجی تابعی از زاویه آتش است. بدین ترتیب با کنترل زاویه آتش، می توان ولتاژ خروجی را به شکل موثر کنترل نمود.این پژوهش به متخصصان مجرب، دانشجویان فارغ التحصیل و مهندسان طراح این امکان را می دهد تا مدلسازی و اصول کاری مبدل های AC – DC (یکسوکننده ها) را به خوبی درک بکنند.

نقد و بررسی‌ها

هنوز بررسی‌ای ثبت نشده است.

اولین کسی باشید که دیدگاهی می نویسد “دانلود شبیه سازی مقاله پیاده سازی مبدل AC به DC با تریستور در ATP”

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

17 + 8 =

آموزش برنامه نویسی

پشتیبانی

ارتباط با ما

  • شماره تماس : 09360147484
  • ایمیل : info@sigmaland.ir

نماد اعتماد الکترونیکی

لوگو طلایی

logo-samandehi
تمامی حقوق مادی و معنوی برای سایت سیگمالند محفوظ است.