دانلود شبیه سازی مقاله کنترل فرکانس و توان واقعی در سیستم قدرت ایزوله

عنوان فارسی

کنترل فرکانس و توان واقعی در یک سیستم قدرت ایزوله کوچک

عنوان انگلیسی

Real power and frequency control of a small isolated power system

کلمات کلیدی

ژنراتور توربین بادی؛ ژنراتور دیزلی؛ کنترل کننده P-I؛ کنترل کننده P-I-D؛ الگوریتم ژنتیک؛ بهینه سازی ازدحام ذرات

درسهای مرتبط

دینامیک سیستم های قدرت

تعداد صفحات انگلیسی : 12 نشریه : ELSEVIER
سال انتشار : 2015 تعداد رفرنس مقاله : 25
فرمت مقاله انگلیسی : PDF نوع مقاله : ISI
الزویر
قیمت دانلود مقاله
99,000تومان
دانلود رایگان مقاله انگلیسی
آیا این مقاله برای بیس پایان نامه مناسب است؟ : بله آیا این مقاله برای ارائه کلاسی مناسب است؟ : بله
برنامه ای که در آن مقاله شبیه سازی شده است : این مقاله در محیط متلب پیاده سازی شده است نام مجله مقاله : International Journal of Electrical Power & Energy Systems (مجله بین المللی سیستم های انرژی و توان)
ترجمه: ندارد گزارشکار : ندارد شبیه سازی : دارد (2 ام فایل متلب و 2 فایل سیمولینک با فرمت slx)

این مقاله در محیط متلب به صورت کامل شبیه سازی شده و در صورت خرید و دانلود مقاله شما به راحتی قادر خواهید بود از برنامه مربوطه استفاده نمایید. در صورت بروز هر گونه مشکل در نحوه ی اجرای برنامه سایت سیگمالند به مدت 24 ساعت بعد از خرید محصول، پشتیبانی آن را تا اجرای کامل برعهده دارد.

توضیحات و مشاهده مقاله انگلیسی

کنترل فرکانس و توان

با تخلیه سریع سوخت های فسیلی، نقش منابع انرژی تجدیدپذیر در سناریوی انرژی فعلی جهان در حال پررنگ شدن است. تولید انرژی از باد در مقایسه با سایر منابع غیرمتعارف انرژی، مقرون به صرفه ترین گزینه است. مولدهای توربین بادی (WTG) عمدتاً گزینه مناسبی برای بارهای ایزوله محسوب می شوند. انتقال توان به این بارها یکی از جدی ترین مشکلات است. در نواحی دوردست، تامین انرژی برق عمدتاً از طریق مولدهای دیزلی صورت می گیرد. سیستم تامین توان ایزوله شده بادی- دیزلی محبوب ترین گزینه برای نواحی دوردست محسوب می شود. مولدهای دیزل به عنوان یک منبع پشتیبان، برای جبران تغییرات تامین/ تولید توان، ناشی از نوسانات سرعت باد عمل می کنند. نوسانات چشمگیر توان بدلیل تغییرات ناگهانی در بار، و تغییرات غیرعادی در سرعت باد، در خروجی توربین های بادی پدید می آیند. فلذا باید نسبت به حداقل سازی آن ها اقدام کرد. در تحقیقات قبلی این حوزه، چندین روش متداول از جمله روش فضای حالت، کنترل بهینه و کنترل مقاوم، جهت کنترل توان خروجی مولد توربین بادی بکار رفته اند. هدف، دستیابی به عملکرد دینامیک خوب توان خروجی WTG، در مواجهه با اغتشاشات در شرایط بار و باد است.

در این پروژه، عملکردهای دینامیک یک سیستم توان ترکیبی باد- دیزل ایزوله، با در نظر گرفتن استفاده احتمالی از کنترل کننده های PI (تناسبی- انتگرالی) و PID (تناسبی- انتگرالی- مشتقی) بررسی شده اند. همچنین مدل های کامل بادی در این مطالعه لحاظ شده اند. پارامترهای بهره (گین) کنترل کننده های PI و PID، با استفاده از الگوریتم ژنتیک و بهینه سازی ازدحام ذرات، و در نظر گرفتن توابع هدف مبتنی بر مقدار ویژه و تابع هدف درجه 2 بهینه سازی شده اند. تحلیل ها نشان می دهند که پارامترهای بهره بهینه سازی شده با روش بهینه سازی ازدحام ذرات و الگوریتم ژنتیک، پاسخ های دینامیک کم و بیش یکسانی را به ارمغان می آورند. البته از جنبه ای دیگر مشاهده می شود که بهینه سازی ازدحام ذرات از نظر محاسباتی موثرتر از الگوریتم ژنتیک است. همچنین بررسی ها نشان می دهند که اثر نویز بادی بر عملکردهای دینامیک قابل اغماض است، حتی می توان این اثر را از مدل ریاضیاتی حذف نمود. همچنین با انجام تحلیل حساسیت، مقاومت و پایداری سیستم حلقه بسته نسبت به تغییرات پارامتری به اثبات رسیده است. سیستم حلقه بسته، مطابق معیار پایداری D، مقاومت و پایداری خوبی دارد. در نهایت اثر تزریق توان بوسیله سیستم هیبرید باد- دیزل بر شبکه توزیع بررسی شده است. رضایت بخش بودن عملکرد این سیستم به اثبات رسیده است.

این شبیه سازی در محیط نرم افزار متلب (MATLAB) انجام شده و در ادامه نیز تعدادی از تصاویر مربوط به خروجی های شبیه سازی قرار داده شده است:

نقد و بررسی‌ها

هنوز بررسی‌ای ثبت نشده است.

اولین کسی باشید که دیدگاهی می نویسد “دانلود شبیه سازی مقاله کنترل فرکانس و توان واقعی در سیستم قدرت ایزوله”

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پنج × دو =

آموزش برنامه نویسی

پشتیبانی

ارتباط با ما

  • شماره تماس : 09360147484
  • ایمیل : info@sigmaland.ir

نماد اعتماد الکترونیکی

لوگو طلایی

logo-samandehi
تمامی حقوق مادی و معنوی برای سایت سیگمالند محفوظ است.