دانلود شبیه سازی مقاله کنترل هوشمند نیروگاه سلول سوختی / فتوولتائیکی با ابرخازن

عنوان فارسی

کنترل مبتنی بر مدل هوشمند در نیروگاه سلول سوختی / فتوولتائیکی مستقل با ذخیره سازی انرژی ابرخازن

عنوان انگلیسی

Intelligent Model-Based Control of a Standalone Photovoltaic/Fuel Cell Power Plant With Supercapacitor Energy Storage

کلمات کلیدی

سلول های سوختی؛ کنترل فازی؛ کنترل صاف بودن؛ سیستم غیرخطی؛ فتوولتائیک؛ ابرخازن

درسهای مرتبط

انرژی های نو

تعداد صفحات انگلیسی : 10 نشریه : IEEE
سال انتشار : 2012 تعداد رفرنس مقاله : 33
فرمت مقاله انگلیسی : PDF نوع مقاله : ISI
قیمت دانلود مقاله
98,000تومان
دانلود رایگان مقاله انگلیسی
آیا این مقاله برای بیس پایان نامه مناسب است؟ : بله آیا این مقاله برای ارائه کلاسی مناسب است؟ : بله
برنامه ای که در آن مقاله شبیه سازی شده است : این مقاله در محیط متلب پیاده سازی شده است نام مجله مقاله : IEEE Transactions on Sustainable Energy (مجله انرژی پایدار)
ترجمه: ندارد گزارشکار : دارد (فایل راهنمای توضیحات شبیه سازی در 3 صفحه) شبیه سازی : دارد (یک فایل شبیه سازی در سیمولینک متلب با فرمت .slx و یک فایل فازی با فرمت .fis)

این مقاله در محیط متلب به صورت کامل شبیه سازی شده و در صورت خرید و دانلود مقاله شما به راحتی قادر خواهید بود از برنامه مربوطه استفاده نمایید. در صورت بروز هر گونه مشکل در نحوه ی اجرای برنامه سایت سیگمالند به مدت 24 ساعت بعد از خرید محصول، پشتیبانی آن را تا اجرای کامل برعهده دارد.

توضیحات و مشاهده مقاله انگلیسی

کنترل هوشمند نیروگاه ترکیبی

پیش بینی می شود که در آینده نزدیک، منابع انرژی تجدیدپذیر با سیستم های تولید برق متداول، رقابت کنند. متاسفانه، بسیار قابل اطمینان نیستند. برای مثال، منبع PV در طی شب یا در شرایط ابری، وجود ندارد. منابع دیگر مانند FC ها ممکن است مطمئن تر باشند اما مسائل اقتصادی مرتبط با خود را دارند. به این علت، دو یا چند منبع انرژی تجدیدپذیر برای اطمینان یافتن از یک راهکار قدرت مطمئن و مقرون به صرفه لازم می باشند. چنین ترکیبی از انواع مختلف منابع انرژی در یک سیستم، یک «سیستم قدرت هیبرید» نامیده می شود. ترکیبی از منابع PV و FC، یک زوج خوب برای رسیدن به ویژگی های امیدوار کننده برای کاربردهای تولید پراکنده، تشکیل می دهند. واضح است که پاسخ غیرسریع PEMFC باید با یک ابرخازن یا یک باتری، جبران شود. یک دستگاه ذخیره ابرخازن، بخاطر تراکم توان زیاد، دینامیک زیاد و عمر مفید زیاد، در اولویت است.

مشارکت کلیدی این پروژه، تصدیق کنترل منطق فازی هوشمند براساس تخمین تخت بودن تفاضل یا دیفرانسیل یک نیروگاه هیبرید PV/FC/SC برای کاربردهای خودمتکی (جزیره ای)، می باشد. نیروگاه نمونه اولیه مطالعه شده از یک سیستم PEMFC (1200 وات)، یک آرایه PV (800 وات) و یک ماژول SC (100 F)، تشکیل شده است. اصول کار، تحلیل و روند طراحی آن در این پروژه ارائه می شود. PV، منبع اصلی است، درحالی که FC به عنوان یک منبع پشتیبانی برای جبرانسازی عدم قطعیت های منبع PV در حالت ماندگار، عمل می کند. SC به عنوان یک دستگاه ذخیره (یا منبع جانبی) برای جبرانسازی عدم قطعیت های منابع PV و FC در حالت ماندگار و حالت گذرا عمل می کند. با استفاده از کنترل منطق فازی هوشمند برای تثبیت لینک dc براساس خاصیت تخت بودن، راهکاری ساده برای پاسخ سریع و تثبیت در سیستم الکترونیک قدرت غیرخطی، پیشنهاد کردیم. این استراتژی، براساس یک تنظیم ولتاژ لینک dc استاندارد، که ساده تر از ماشین های حالت استاندارد برای کنترل منابع هیبرید است و بدون مسائل چترینگ (chattering) است، می باشد. این مفهوم نوینی برای این نوع کاربرد است. نتایج تجربی، الگوریتم کنترل و قوانین کنترلی را تصدیق کردند.

این شبیه سازی با استفاده از نرم افزار متلب (MATLAB) انجام شده و در ادامه نیز تصاویر مربوط به محیط شبیه سازی و نیز نتایج خروجی آن قرار داده شده است:

نیروگاه سلول سوختی

ذخیره سازی انرژی ابرخازن

کنترل مبتنی بر مدل هوشمند

نقد و بررسی‌ها

هنوز بررسی‌ای ثبت نشده است.

اولین کسی باشید که دیدگاهی می نویسد “دانلود شبیه سازی مقاله کنترل هوشمند نیروگاه سلول سوختی / فتوولتائیکی با ابرخازن”

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پانزده − 4 =

آموزش برنامه نویسی

پشتیبانی

ارتباط با ما

  • شماره تماس : 09360147484
  • ایمیل : info@sigmaland.ir

نماد اعتماد الکترونیکی

لوگو طلایی

logo-samandehi
تمامی حقوق مادی و معنوی برای سایت سیگمالند محفوظ است.