دانلود شبیه سازی مقاله کنترل ولتاژ IPFC و UPFC برای مدیریت شارش توان

عنوان فارسی

رویکرد جدیدی برای کنترل ولتاژ IPFC و UPFC برای مدیریت شارش توان

عنوان انگلیسی

A new approach for voltage control of IPFC and UPFC for power flow management

کلمات کلیدی

مدلسازی سیستم قدرت؛ کنترل کننده های FACTS؛ UPFC؛ IPFC؛ شارش توان؛ پایداری سیگنال کوچک؛ مبدل منبع ولتاژ؛ نرم افزار متلب

درسهای مرتبط

ادوات فکتس

تعداد صفحات انگلیسی : 6 نشریه : IEEE
سال انتشار : 2013 تعداد رفرنس مقاله : 6
فرمت مقاله انگلیسی : PDF نوع مقاله : ISI
قیمت دانلود مقاله
68,000تومان
دانلود رایگان مقاله انگلیسی
آیا این مقاله برای بیس پایان نامه مناسب است؟ : بله آیا این مقاله برای ارائه کلاسی مناسب است؟ : بله
برنامه ای که در آن مقاله شبیه سازی شده است : این مقاله در محیط متلب پیاده سازی شده است نام مجله مقاله : International Conference on Energy Efficient Technologies for Sustainability (ICEETS) (کنفرانس بین المللی فناوری های کارآمد انرژی برای پایداری)
ترجمه: ندارد گزارشکار : دارد (20 صفحه) شبیه سازی : دارد (3 فایل سیمولینک متلب با فرمت .slx)

این مقاله در محیط متلب به صورت کامل شبیه سازی شده و در صورت خرید و دانلود مقاله شما به راحتی قادر خواهید بود از برنامه مربوطه استفاده نمایید. در صورت بروز هر گونه مشکل در نحوه ی اجرای برنامه سایت سیگمالند به مدت 24 ساعت بعد از خرید محصول، پشتیبانی آن را تا اجرای کامل برعهده دارد.

توضیحات و مشاهده مقاله انگلیسی

کنترل ولتاژ IPFC و UPFC

پایداری سیستم قدرت از نظر ایمن بودن عملیات، از دهه 1920 به بعد در زمره مسائل مهم، دسته بندی شده بود. نتایج نخستین تست‌های آزمایشگاهی روی سیستم‌های مینیاتوری در سال 1924 گزارش شدند. اولین تست‌های میدانی راجع به پایداری یک سیستم قدرت عملیاتی در سال 1925 انجام شدند. به طور سنتی، مساله پایداری معادل با حفظ حالت سنکرون ژنراتورهای موازی تلقی می‌گردیده است. پایداری زاویه روتور اسم دیگری است که به این مساله اختصاص می‌یابد. مساله پایداری زاویه روتور، بخوبی در تحقیقات قبلی مطرح، و درک شده است. با افزایش پیوسته تقاضای توان الکتریکی، و بدلیل گسترش محدود سیستم‌های انتقال،، شبکه‌های قدرت مدرن تحت شرایط به شدت نامطلوب (پُر تنشی) کار می‌کنند. در این شرایط تهدید حفظ ولتاژ موردنیاز شین ایجاد می‌شود. لذا سیستم با مشکل ناپایداری ولتاژ روبرو می‌گردد. بدلیل افزایش تقاضای توان، شبکه‌های مدرن توان الکتریکی، تحت شرایط پُر تنشی کار می‌کنند. این شرایط منجر به ایجاد مشکلاتی در برآورده سازی ملزومات توان راکتیو، علی الخصوص تحت شرایط اقتضایی شده‌اند. لذا حفظ ولتاژ شین در محدوده‌های قابل قبول نیز مشکل دیگری به شمار می‌رود. ناپایداری ولتاژ سیستم، معمولاً به شکل خرابی پیشرونده تریپ شدن خط انتقال، کاهش بار، و عملکرد تحت بار تپ چنجر رخ می‌دهد.

در این پروژه، محیط متلب با استفاده از مدل فازوری UPFC متصل به سیستم انتقال سه سیمه مورد استفاده قرار گرفته است. این پروژه روش کنترل، و عملکرد UPFC آماده نصب روی خط انتقال را شامل می‌شود. نتایج شبیه سازی ها نشان دهنده اثربخشی UPFC، در کنترل توان‌های حقیقی و راکتیو در طول خط هستند. علاوه بر این، با قرارگرفتن UPFC در خط انتقال، افزایش هرچه بیشتر پایداری گذرای سیستم (به عنوان یک مزیت اضافی در کنار کنترل جریان توان)، افزایش ضریب بهره برداری نیروگاه، و پروفایل ولتاژ بهتر حاصل می‌شوند. مشاهده شده است که این روش مشخصه همگرایی سریعی دارد. این تحقیق با استقرار چندین دستگاه FACTS در مکان‌های مناسب، به منظور حداقل سازی تلفات توان در سیستم باس IEEE، ارتقای پروفایل ولتاژ، کاهش تلفات توان انجام شده است. با قراردادن چندین دستگاه FACTS در مدار، تکنیک‌های جبرانسازی مختلفی در خطوط تعیین شده برای افزایش جریان‌های توان بکار رفته‌اند. این روش برای سیستم شین IEEE پیاده سازی شده است. تحلیل‌های ارجاع دهی شده بر اساس تعادل توان حقیقی شانت و سری، و انکار تلفات مبدل انجام شده‌اند. همچنین می‌توان مدل توسعه داده شده را با کمی تغییرات جزئی، روی دستگاه‌های IPFC و UPFC بکار گرفت. شبیه سازی های صورت گرفته نشان دهنده قابلیت‌ها و مزایای IPFC و UPFC برای کنترل همزمان جریان‌های توان اکتیو و راکتیو هستند.

این شبیه سازی در محیط نرم افزار متلب (MATLAB) انجام شده و در ادامه نیز تعدادی از تصاویر مربوط به محیط شبیه سازی و همچنین خروجی های آن قرار داده شده است:

نقد و بررسی‌ها

هنوز بررسی‌ای ثبت نشده است.

اولین کسی باشید که دیدگاهی می نویسد “دانلود شبیه سازی مقاله کنترل ولتاژ IPFC و UPFC برای مدیریت شارش توان”

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شانزده + 5 =

آموزش برنامه نویسی

پشتیبانی

ارتباط با ما

  • شماره تماس : 09360147484
  • ایمیل : info@sigmaland.ir

نماد اعتماد الکترونیکی

لوگو طلایی

logo-samandehi
تمامی حقوق مادی و معنوی برای سایت سیگمالند محفوظ است.