دانلود شبیه سازی پروژه پخش بار پسرو-پیشرو در شبکه شعاعی در حضور منابع تولید پراکنده

خلاصه:

پخش بار در شبکه یکی از عوامل مهم است که امروزه با توسعه استفاده از منابع تولید پراکنده در سیستم قدرت، لزوم یادگیری پخش بار در حضور منابع تولید پراکنده احساس می شود. از همین رو، در این پروژه شبیه سازی و آموزش کامل پخش بار پسرو-پیشرو در شبکه توزیع شعاعی با حضور منابع تولید پراکنده و به دو صورت PV و PQ در نرم افزار متلب صورت گرفته است و بعد از خرید قابل دانلود می باشد.

متلب
قیمت دانلود مقاله
14,000تومان
گزارشکار: دارای گزارش فارسی است شبیه سازی : در متلب
شرح موضوع

پخش بار پسرو-پیشرو در حضور منابع تولید پراکنده DG

روش پخش بار پسرو-پیشرو یکی از روش های ساده  و در عین حال با قابلیت بالا در شبکه توزیع به ویژه شبکه توزیع شعاعی است که مورد توجه بسیاری از محققان و دانشجویان قرار گرفته است. یکی از چالش های مهم دانشجویان برق قدرت درک درست و اموزش این روش پخش بار است.

در این پروژه ابتدا روش پخش بار پسرو-پیشرو به روش جمع توانی برای محققان عزیز آموزش داده می شود. سپس منابع تولید پراکنده یا DG وارد مساله شده و نحوه ی مدل سازی منایع تولید پراکنده PV( ولتاژ- توان اکتیو ثابت) و PQ (توان اکتیو – راکتیو ثابت) آموزش داده می شود. سپس پخش بار پسرو-پیشرو برای این حالت در محیط متلب صورت گرفته و در فایل آموزشی به تفضیل توضیح داده می شود.

شما میتوانید آموزش کامل پخش بار کلی با روش پسرو-پیشرو را از طریق لینک زیر دانلود نمایید:

شبیه سازی پخش بار پسرو-پیشرو به همراه فایل آموزشی در متلب

در مثال بررسی شده ، 3 واحد DG وارد شبکه میشوند که این واحد های تولید پراکنده در باس های 11 و29 و 30 قرار می گیرند. واحد های تولید پراکنده یا DG قرار گرفته در باس های 11 و 29 به صورت ولتاژ- توان اکتیو ثابت کنترل می شوند و DG قرار گرفته شده در باس 30 به صورت توان اکتیو-توان راکتیو ثابت می باشد.

هدف این آموزش فقط آموزش مدل سازی منابع تولید پراکنده در مساله ی پخش بار می باشد. و مکان و اندازه این منابع به طور دلخواه در نظر گرفته شده است. واضح است که جایابی و تعیین اندازه این منابع با استفاده از الگوریتم های بهینه سازی  از قبیل الگوریتم PSO یا ژنتیک امکان پذیر می باشد.

در ادامه بخشی از نتایج شبیه سازی در نرم افزار متلب نشان داده شده است.

پخش بار با حضور منابع تولید پراکنده

پخش بار با حضور منابع تولید پراکنده

 


نقد و بررسی‌ها

هنوز بررسی‌ای ثبت نشده است.

اولین کسی باشید که دیدگاهی می نویسد “دانلود شبیه سازی پروژه پخش بار پسرو-پیشرو در شبکه شعاعی در حضور منابع تولید پراکنده”

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پنج × دو =

آموزش برنامه نویسی

پشتیبانی

ارتباط با ما

  • شماره تماس : 09360147484
  • ایمیل : info@sigmaland.ir

نماد اعتماد الکترونیکی

لوگو طلایی

logo-samandehi
تمامی حقوق مادی و معنوی برای سایت سیگمالند محفوظ است.